Dintr-un motiv necunoscut inca, majoritatea dealerilor BMW americani au oprit vanzarile de motociclete cu motor termic, in acest moment fiind disponibil doar CE 04 la vanzare. In asteptarea unui comunicat oficial, au mai transpirat cateva informatii, si anume ca nu este vorba de nici o problema de siguranta ci, cel mai probabil, de….. noxe!, dar si ca nici o autoritate oficiala din SUA nu a demarat vreo procedura de verificare sau blocare impotriva niciunui model BMW. Vom reveni cu noi informații.
MCN a reusit sa obtina imagini cu noul Hypermotard monocilindru aflat in teste, care va fi, probabil, un concurent direct pentru KTM 690 SMR C. Aparent, nu e nimic spectaculos in termeni de cai putere, altfel am fi observat 2 discuri pe fata, iar elementele reflectorizante deja montate arata ca prototipul se apropie de faza de productie, acesta fiind primul mono al firmei din Bologna dupa zeci de ani.
Leslie Harris din Noua Zeelanda a stabilit un nou record Guinness ca fiind cel mai batran pilot de curse moto, in activitate. Cu putin inainte sa implineasca 98 ani, el a participat la a 43-a editie a Pukekohe Classic Motorcycle Festival in Auckland, pe vechiul sau BSA Bantam 175, terminand pe a 4 a pozitie, in timp ce fiul sau, Rod, a terminat al 8-a iar nepoata, Olivia, pe pozitia 21.
In Romania, se pare ca principala problema a politiei este ca nu poate prinde infractorii care fug cu 250 la ora vinerea la pranz pe podul Grant, deci trebuie bemveuri. In Regatul Unit, politia pune accentul pe economie, comunicare, incredere…Politia din Northamptonshire tocmai si-al luat o flota de vehicule de patrulare hibride pe 3 roti, produse de White Motorcycle Concepts plecand de la o normala Yamaha Tricity de 292cmc, la care s-au adaugat 2 baterii detasabile de 56v/12Ah, cu care motorul electric suplimentar misca vehiculul la viteze mici, sub 50km/h. Triciclurile sunt conduse de ofiteri detasati de pe autospeciale, dupa un curs de 4 zile.
Chris Burrows, politist comunitar: ” Am inceput sa patrulez pe triciclu de indata ce am terminat cursul. Traseul meu include cateva orasele mici si sate din East Northants si deja observ ca avem o solutie buna, pe langa consumul mic, triciclul e perfect pentru vizibilitatea politiei si pentru a initia contacte, e foarte usor sa-l parchezi si sa intri in vorba cu cetatenii carora deja le-a atras atentia.”
Greg Taylor, politist de proximitate: “Nu suntem nici oameni rai, nici fiorosi si dorim ca publicul sa vina catre noi sa discute. Daca nu stim care sunt problemele, nu le putem rezolva.”
As paria ca nu vom vedea prea curand comunitarii nostri lasand Dusterul…
Kove nu prea joaca neputinta chinezeasca standard, care de fapt e pe jumatate o metoda de a disimula invazia pietelor straine: pe platforma 321, ei lanseaza un neo cafe racer de 41,5CP la 10.500rpm, care pica frumos alaturi de surorile Cobra 321R si 312 RR. La 153 kg (la plin!) si 170 km/h in treapta a 6-a, deja iti vine sa rasfoiesti repede specificatiile concurentei mult mai titrate, poate ti-a scapat ceva si ei de fapt chiar produc o motocicleta de A2 mai performanta. Mai enumeram repede dotari gen roti cu spite, bascula monobrat, furca upside-down, leduri, tft-uri, etc…Dar vezi saua! Si nu zi nimanui de cei 3350 USD pret de China, nu prinzi, neputinta Europei ti-o va livra cu 6000 euro fara probleme. Hai, 7000 in Romania…
In afarsit, Kawasaki lanseaza prima motocicleta electrica in Europa. Nu una, doua! Le cheama Ninja E-1 si Z E-1 (sport si naked, desigur) si sunt propulsate de acelasi motor fara perii de 5kW nominal, cu varf pana la 9kW si 40.5Nm cuplu. Japonezii au ales o solutie de conectare a bateriilor in paralel, nu in serie, pe care o considera mai eficienta, platforma putand suporta 2 baterii de 30Ah si 50.4 volti. Ambele modele pot atinge 99 km/h in modul Boost. In modul Eco (viteza de 60-65 km/h, autonomia variaza intre 60 si 70km. O baterie cantareste 11,5 kg si poate fi incarcata in 3 ore 42 min.
Daca vii vreodata dinspre Giurgiu spre București, opreste la Daia. O sa ai ocazia sa vezi motociclete Jawa chiar in benzinarie. Interesant concept de marketing.
Noul RM1S sare de la 70 la 100 km /h transformand motocicleta electrica a firmei din Coventry din ceva perceput mai degraba ca moped in motocicleta adevarata. Cei 5,9 CP devin 14.1 iar acum avem 2 baterii de 2.6kWh (30% mai mult ca RM1) la o masa proprie de 130 kg, ocazie cu care discul fata creste si el de la 240 la 300mm.
Noul model va fi scos la vanzare in martie 2024, cu un pret de 7495 lire sterline, adica 8750 euro. Desi mai scump (dar mult mai rafinat) ca rivalul Soco, cu o autonomie mai mare cu 30% fata de cei 130km ai lui RM1, posibil ca RM1S sa devina un nou standard in gama motocicletelor usoare, de oras, capabila insa si de “o tura pe soseaua de centura”