
Tipii de la Bhroman Braapsody vin cu un unpacking clip care chiar merita vazut, Panigale V4R, cu 240,5 CP la 16.500 rpm e chiar o motocicleta omologata pentru strada speciala (218 Cp la 15.000 rpm , daca vrem sa fim green, adica Euro5). Interesant
Tipii de la Bhroman Braapsody vin cu un unpacking clip care chiar merita vazut, Panigale V4R, cu 240,5 CP la 16.500 rpm e chiar o motocicleta omologata pentru strada speciala (218 Cp la 15.000 rpm , daca vrem sa fim green, adica Euro5). Interesant
Suzuki, dupa iesirea din MotoGP, realoca resursele in directii nebanuite: tocmai au semnat un contract cu Skydrive ( cu care colaboreaza din 2022) pentru a produce vehicule zburatoare la uzina din Shizuoka. Productia va incepe anul viitor, cu modelul SD-05, un vehicul cu decolare verticala si 12 motoare electrice, capabil sa transporte 2 pasageri pe langa pilot. Viteza maxima este de 100 km/h iar autonomia de….15km.
Desi nu sesstie nimic despre pretui inca, Triumph a scos la iveala 2 modele monocilindru de 400cmc (398 mai precis, racit cu lichid), Speed 400 si Scramblar 400X, produse in colaborare cu Bajaj Auto.
Produse de Bajaj in India dar si in uzinele proprii Triumph din India si Tailanda, modelele sunt primele din noua serie TR. Speed 400 si Scrambler 400 X produc 39.5 CP la 8000 rpm, folosesc o cutie de viteze cu 6 trepte, sistem de valve din ultima generatie pe culbutori, mai potrivit pentru reglaje de performanta la turatii mari decat sistemul cu pastile de supapa, cadru tubular cu un radiator bine ascuns, ambreiaj asistat, furci upside-down, ABS si tractiune asistata, 170 kg la plin pentru Speed si 179 pentru Scrambler. Garantia este de 2 ani fara limita de kilometri, la un interval de service de 15 000 km.
Incidentul s-a intamplat vineri, in timpul calificarilor pentru Marele Premiu al Germaniei de la Sachsenring. Interesant e ca Marquez crede ca riderul de la Ducati s-ar fi putut feri, in timp ce Zarco e dezamagit ca spaniolul nici macar nu s-a deranjat sa vada cat de grav l-a accidentat. Cinstit vobind, parca seamana cu comportamentul unui celebru neamt din F1, care n-a avut deloc o karma buna apoi..
Sym Orbit 3 Euro 5 an 2022, kilometraj 2138, totul original, cumparat de nou, cum se zice. O placuta “neatenta” si un pic supraponderala a reusit sa blocheze etrierul pe port-etrier. Acu, ia si franeaza cu disc fix si etrier fix. Rezolvat prin dieta fulgeratoare cu un flex (nu, nu merge sa aplici si sotiei, sau, macar, nu permite legea).
Spaniolul, devenit ambasador pentru Triumph in 2021, a batut cu 20% recodul pentru cea mai lunga distanta parcursa pe motocicleta de catre o singura persoana in 24 ore, adunand 4021km pe un Tiger 1200 GT Explorer. Recordul anterior era detinut de americanul Carl Reese care reusise 3406km pe 26 februarie 2017, cuy o viteza medie pe cele 24 ore de 141.9km/h. Cervantes a parcurs cu 606km mai mult si o viteza medie de 167.8kp/h. Iván Cervantes Montero este cvadruplu campion mondial de enduro
CFMoto tinde sa devina leaderul producatorilor chinezi de motociclete, cu o prezenta foarte solida pe toate pietele si o gama variata de modele care puncteaza foarte bine in review-uri.
1250 TR-G, lansat initial ca motocicleta pentru politie, cu motorul in V de 1279cmc de la KTM, de 140 CP , e un tourer impresionant, cu manere incalzite standard, ambreiaj hidraulic ,4 moduri d control electronic al tractiunii, parbriz reglabil, suspensie Mrazocchi, frane Brembo, ABS de la Bosch… Se aude un pret de 16000 euro, ceea ce e o mare lovitura pentru producatorii traditionali.
800 MT Explore Edition vine cu anvelope Michelin Anakee Adventure si aplicatia CFMoto Ride pe un ecran tft de 8″.
La clasa 450, avem deja 3 modele. 450 NK, un naked cu doi cilindri paraleli dar ambielaj la 270 de grade, modificare menita sa creeze o senzatie de motor V-twin,
450SR S e o sportiva cu bascula monobrat si aripioare racing, cu o linie chiar reusita.
450 CL-C e un cruiser retro construit cu a\tentie la detalii, livrand impresia de motocicleta custom direct din fabrica
Papio Trail e o mini moto cu motor de 125 care devine versiune hard de la Papio XO.
Suedezii de la Autoliv spera sa lanseze in 2025 primul airbag instalat pe motociclete. Sigur, se gasesc destule veste-airbag pe pe piata, dar ele sunt absolut inutile in cazul unei ciocniri frontale (been there, done that). Un airbag instalat la bord, care sa impiedice riderul sa fie aruncat peste ghidon, e clar ca e singura solutie reala. Momentan, instalatia se afla in teste de laborator. Autoliv seimplica de ceva timp in siguranta pe 2 roti, ei au creat deja o casca-airbag pentru biciclete impreuna cu POC, iar acum lucreaza cu Airoh pentru o casca moto.
De data aceasta, dupa CFMoto, Jonway, alt producator chinez, ridica stacheta. Putin cunoscuti in Europa in afara scuterelor si a motocicletelor mici, “de naveta”, Jonways-au prins ce e hip si vor si ei o felie. Motorul in V de 400 livreaza doar 33 CP si se vinde cu 5990 euro. Clipul de prezentare e bine facut si iluzia de cruiser masiv, gen Indian Scout (pe care in mod clar l-au copiat) e intarita de rezervorul maaare, anvelopele fat (care nu ajuta deloc la cei 33CP), dar, mai ales, de folosirea unei minione de cam 40 kg la ghidon. Cu barbosul bautor de bere de 120 kg in sa, imaginea ar diferi in mod radical (si acceleratia, la fel, avem doar 27Nm cuplu, cam cat o bicicleta electrica ieftina). Cand esti tanar, inima vrea, sufletul pofteste…
Kawasaki a lansat un teaser care prezinta un cruiser mic, de 451cmc, cu motorul de la Z400 si Ninja 400, instalat pe un nou cadru tubular, cu far rotund si 2 amortizoare spate, roti turnate pe 18″ fata (cu un singur disc) si pe 16″ in spate, dar si cu bord lcd si ambreiaj asistat la patinare. Se pare ca noul Eliminator- care va fi concurent direct al Hondei Rebel 500 se va vinde cu o suma apropiata de 7500 euro si va fi lansat in ianuarie 2024. Pana atunci, o sa mai aflam amanunte.