gas gas rally replica, editie limitata

Spaniolii cinstesc castigarea Dakar-ului in 2022 cu RX 450F Rally Replica, o motocicleta asamblata manual, in numar limitat de exemplare, care nu e chiar o replica doar. RX 450F e ‘ready-to-race’, continand multe elemente de la motocicletele de competitie ale pilotilor Sam Sunderland si Daniel Sanders, cu suspensie WP XPLOR PRO, juguri de furca X-TRIG, frane supradimensionate Brembo, evacuare Akrapovic, ghidon, capac ambreiaj si pinioane de competitie.

Nu lipseste, desigur, turnul de navigatie din fibra de sticla. Motorul, bazat pe modelul MC 450F, vine cu componente ranforsate si tuning . Posibil sa avem de-a face cu una dintre cele mai aproape de “adevar” replici din istoria motociclismului. Pe de alta parte, o replica similara din 2021 a costat 35 000 euro…

bmw vrea sa se complice virand si roata din spate

In nu mai putin de 3 cereri diferite pentru patentare, nemtii arata ca vor sa obtina o raza de virare mai mica- evident, dupa desene, pentru motociclete cu ampatament mare, gen R18- prin virarea simultana a ambelor roti, in directii opuse. Sistemul include directie asistata electric sau hidraulic pe spate, in timp ce transmisia se face printr-o varietate de curele, lanturi sau axe cardanice. Nu e nimic nou la BMW sa inventeze solutii foarte complicate pentru probleme simple, ramane de vazut, in cazul acesta, daca vor aplica vreodata.

Benelli pregateste lansarea modelui Tornado 402 pe piata europeana

Qianjiang, proprietarul marcii Benelli, care acum se produce exclusiv in China, devine tot mai agresiv pe pietele traditionale. Dupa 302R, chinezii au pregatit un motor marit si dotati de top, cu furca upside-down Marzocchi, bascula monobrat, monosoc, far led, etriere Nissin RADIALE, TFT full color, etc. Din nou si din nou, marcile chinezesti repeta procedura standard de acaparare a pietelor din capitalism, oferind dotari premium pe motociclete de buget. Motorul dublu cilindru paralel pe injectie, de 399cmc, racit cu lichid, 4 valve pe cilindru, cu 35 Nm cuplu la 8000 rpm si 47.5 CP la 10,000 rpm se anunta un concurent serios pentru Kawasaki Ninja 400 si recent lansatul CFMoto 450 SS, cunoscut si sub numele 450 SR in Europa si Asia. La doar 172 kg, Tornado 402 va mai avea insa de luptat si cu KTM RC 390 sau Honda CBR 500, in clasa de permis A2. Pretul nu a fost inca anuntat, se astepta sa fie insa foarte competitiv.

3 morti si 5 raniti intr-un schimb de focuri la o reunire moto. Totul a inceput de la o fotografie

Red River, New Mexico, sambata, ora 17. A 41-a reunire moto anuala locala, unde organizatorii asteptau 28 000 motociclisti. Un schimb de lovituri intre Banditos si Water Dogs, 2 bande moto rivale, degenereaza in schimb de focuri soldat cu 3 morti si 5 raniti. Altercatia se spune ca a inceput in urma unei fotografii postate de una din bande, impreuna cu un alt gang, nenumit, cu cateva zile inainte. Nu au fost implicati “civili”. Toti tragatorii au fost arestati. Toate victimele fac parte din cele 2 grupuri. Cel puțin o victima e in stare grava si a fost transportata cu elicopterul la Denver. Situatia e in desfasurare, s-a decretat stare de urgenta locala.

Enduristii italieni risca totul sa ajute victimele inundatiilor

Inundatiile catastrofale de luna aceasta din Emilia Romagna au ridicat probleme teribile echipelor de salvare, cu prabusiri de teren, drumuri sub apa, copaci cazuti, etc. Un grup de pasionati off road numit Enduro Motor Valley s-a mobilizat in ajutorul sinistratilor, luptand pana la captul puterilor, zi dupa zi. Farmacistul-endurist Alessandro Magnani din Santerno, de generatii in afacerea cu medicamentele, a fost un element cheie in distributie de apa, hrana si medicamente, mai ales ca Valea Saterno e populata de foarte multe persoane in varsta, ramase blocate dupa inundatii.

Un alt rider, Luca Medaglia, a decis ca nu poate sta, neputincios, sa asiste la lupta salvatorilor si a sunat la Protectia Civila, oferindu-si serviciile. Oficialii, la inceput surprinsi, au inteles repede utilitatea unei motociclete proiectate pentru teren accidentat si l-au rugat sa aduca atat de multi prieteni cati poate mobiliza. Cu harti, statii si locatoare GPS profesionale, riderii au inceput sa caute victime, sa mercheze starea drumurilor si a alunecarilor de teren, reusind chiar sa descopere un centru religios plin de oameni blocati fara hrana si apa, pe care autoritatile i-au salvat apoi cu elicoptere.

Pana la urma, motocicletele nu folosesc doar la naveta sau distractie.

HARLEY “livreaza” imagini cu noul x440

Desi se va lansa abia pe 4 iulie, micului cruiser facut de americani in colaborare cu indienii de la Hero MotoCorp i se face deja publicitate, intai cu poze tip paparazzi scapate catre presa, iar acum cu teasere lansate chiar de Harley India.

Unghiul furcii fata e mai mult spre naked bike decat spre cruiser, ceea ce e destul de logic, concurenta directa pe enorma piata indiana fiind Jawa 42 Bobber Benelli Imperiale 400 si Royal Enfield cu Classic si Meteor 350, toate fiind cam din zona neo retro.

Sigur ca vei recunoaste de la distanta linia Harley, asta e dragut, ar merge si un slogan gen “Made in India, Albania or China, it’s still a Harley”. Date tehnice n-au transpirat inca, dar e clar ca vorbim de un monocilindru de 440 cmc racit cam cu aer, care ne-ar dezamagi mult daca ar livra sub 30 CP sau 30Nm. De urmarit…

KTM PREGATESTE UN AMBREIAJ CENTRIFUGAL SI O CUTIE SEMIAUTOMATA PENTRU LC8

Conditiile moderne de trafic, din ce in ce mai dificile, au dus la aparitia mai multor sisteme de ambreiaj si schimbatoare de viteza cu diferite grade de automatizare, notabil fiind DCT-ul de la Honda, cu peste 200 000 exemplare vandute. KTM insa incearca o noua abordare, diferita de a tuturor. In timp ce altii adauga o frana de parcare pentru a impiedica motocicleta s-o ia din loc in timp ce se afla pe cricul lateral, motorul fiind decuplat de la cutie datorita ambreiajului automat, austriecii propun un opritor in forma de L, controlat de arborele selector, care blocheza pinioanele din cutie cand vehiculul sta. Practic e imposil sa ajungi in modul Parking din greseala. Vitezele pot si schimbate si manual, ca la orice motocicleta, dar si folosind actuatorul electronic marcat cu 27 in schema, care permite schimbarea vitezelor fie de la butoanele de pe ghidon, fie in mod complet automat. Sistemul va fi implementat pe modelele de 1301cmc, si, probabil si pe urmatoarele motoare mari aflate acum in stadiu de dezvoltare.

Qj motor pregateste un v4

Chinezii, care detin si marca Benelli, sunt pe cai mari in Europa, cu o paleta foarte variata de modele. Ambitia lor se reflecta si in competitii dar si in asocierile cu brand-uri mari gen Harley Davidson. Asa ca mai fac un pas inainte pregatind pentru 2024 un cruiser cu 4 cilindri in v la 90 grade, 16 valve, dar de doar 600 cmc. Se speculeaza ca noul venit, denumit Flash 600 V4, va livra undeva intre 60 si 80 CP.