Un prototip hibrid bazat pe un X-Max cu modificări majore apare se află în teste la Yamaha, cu perspectiva de a fi implementat pe gama sa de motoare CP3 în 3 cilindri. Practic, japonezii au adaugal la motorul termic nu unul, ci două motoare electrice. Sistemul, cunoscut ca și hibrid “serie paralel” nu a mai fost folosit până acum la vehicule cu 2 roți. Primul motor electric se află la roata spate, având dubla funcție, tractiune la accelerație sau generator la frânare. Al doilea motor este, practic, alternatorul motorului termic, cu noutatea că la accelerații abrupte acesta va comuta din funcție de generator în cea de boost pentru ambielaj, redevenind generator când nu mai accelerezi. Practic, pornești motorul pe benzină și el începe sa încarce bateria. Pleci de pe loc întâi cu motorul electric din spate, apoi intra în acțiune motorul termic prin transmisia CVT, în timp ce altenatorul continuă sa încarce, dar cand accelerezi maxim si alternatorul începe sa “împingă”, oprind funcția de încărcare. Nu sunt date despre specificații momentan, dar un astfel de sistem s-a dovedit foarte economic, e posibil ca un X-Max 300 astfel modificat să scadă chiar sub pragul de consum de 2 litri/100km…

