Inspirat din R80-ul GS din 1980, noul BMW nu oferă prea multe, dar destule. Nemții s-au prins că tenta retro atrage mulți clienți, așa că GS-ul completează perfect plutonul R 12 nineT și R 12 S, un roadster și o semicarenată, la un preț, desigur, demn de producătorul bavarez (sau cel puțin, demn de clientela acestuia) : 17 300 euro. Prețul este fără opționale, care la BMW sunt întotdeauna din belsug. Nu obții ceva spectaculos, cu 225 kg și 107CP/7000rpm, dar chiar arată foarte bine, iar clientul premium de R1300GS va avea deja niște nopți grele… Cumva, “beauty is into the eye of the beholder” a devenit completă cu “for the rest, there is, again, BMW”. Posibil ca această strategie unică de marketing să fie chiar arma supremă împotriva asaltului din Asia, care deja a făcut poate prea multe victime, prematur și fără suficientă consistență. Momentan, doar Triumph a simțit terenul, dar aplica o altă tactică, aparent la fel de bună, și garantat superioară, pe termen lung.


“… iar clientul premium de R1300GS va avea deja niște nopți grele.” or sa le ia pe ambele (majoritatea :))