Timp de mai mult de 20 de ani am susținut ca motocicletele de mare cilindree, pe lângă ca sunt inutile pentru 99% dintre utilizatori, sunt și periculoase pentru cam un același procent. De asemenea, discutând zilele trecute cu un director de vânzări de la o reprezentanță din București, om care, toată viata, s-a ocupat fix de… vânzare de motociclete, echipamente, piese, accesorii, am comentat ca nu prea mai sunt motociclisti pe strada. G. a raspuns: “da, nu mai sunt motocicliști ca voi (se referea și la un alt amic comun), care sa desfacă a 8-a oară carburatorul ca tot nu le convine ceva. Dar numărul de utilizatori de motociclete a crescut considerabil. Strict utilizatori, atât.” Care-i partea fun a poveștii? Amicul comun menționat lucrează la Triumph, care tocmai a reușit ce alții nici nu s-au gândit măcar să incerce: a vândut 50.000 Speed și Scrambler 400 într-un singur an. Pentru că utilizatorii nu mai vor rachete. Nici nu au dorit vreodată, de fapt. Eroii pe gixxer în șlapi au murit, s-au automutilat sau, sper, au renunțat. Nu, nu ai ce face cu un Fireblade în lumea reala, dacă e singura ta motocicleta. E un reality-check pe care, probabil, Triumph l-a perceput mult înaintea altora, lucrând cu indienii de la Bajaj. Vrei sa vinzi unui număr cât mai mare…. Well, in 2023 BMW anunța ca a vândut boxer-ul cu numărul 1 milion, la 100 ani de la înființarea companiei. Excelent, desigur. Însă, în iunie 2023 DOAR, Bajaj a vândut aproape 600.000 unități! Concluzie: amicul de la Triumph o sa aibă o mulțime de lucru, România fiind una dintre cele 27 țări în care s-au vândut 400-le Speed și Scrambler, dar afectata la fel de mult de o criza tot mai acuta de tehnicieni moto, ca și celelalte. Am vândut de 10 ori mai multe, perfect. Dar acum ai x10 garanție, x10 after sales…