H Partners a achiziționat în 2022 o participare de 9.1% la Harley Davidson, devenind astfel al doilea acționar major. După anuntarea deciziei CEO-lui Jochem Zeits de a se retrage, fondul de investiții a început o campanie agresivă împotriva actualei conduceri, încercând să împiedice realegerea lui Zeist și celorlati doi directori, Thomas Linebarger și Sara Levinson la adunarea anuală a acționarilor, care va avea loc pe 14 mai. Acuzațiile sunt multe si dure: “… de-a lungul ultimului am, ne-a fost clar că au existat numeroase erori executive aprobate de un CEO absent, ca CEO-ul și directorul nu au fost transparenți cu consiliul de administrație și că anumiți membri veterani ai consiliului nu doresc să-l faca responsabil pe CEO pentru SEVERA DISTRUGERE A VALORILOR MATERIALE SI CULTURALE ALE ACESTEI MARCI AMERICANE ICONICE”. Sigur că lista e lungă, fondul de investiții propune și soluții (evident, totul începe cu concedierea imediată a celor 3, și se incheie, cum altfel, cu “întoarcerea Harley-Davidson la măreție”). Cinstit, problemele nu au început odată cu șeful neamț, ele au fost prezente la Harley în stare latentă timp de decenii, nu vom ști niciodată cât au pierdut americanii renunțând la proiectul Nova, de exemplu.

Pentru cine nu a fost pe fază, Harley a dezvoltat împreună cu Porsche, în anii 80, un prototip V4 de 800 ccm racit cu apă, la 60 grade în loc de 45 înclinație, care ar fi livrat undeva în jur de 80CP, în linie cu concurența japoneză tot mai agresivă. Planul era să fie folosită o platformă comună în stilul Triumph, ceea ce ar fi permis motoare V2 de 400 și 500cmc, motoare V4 de 800 și 1000cmc, DAR ȘI motoare V6 de 1200 și 1500 cmc.

Mike Hillman, inginerul de origine britanică însărcinat cu proiectul Nova își aduce aminte că “pe vremea aceea, consideram că Harley are nevoie de o nouă gamă, care să completeze, nu să înlocuiască linia V-twin”. Primele Nova erau programate să iasă pe piață la jumătatea anului 1981, întâi în versiunile cu și fără carenaj de 800cmc. Dar… s-a renunțat la proiect (aceasta este o alta lungă poveste de la Harley) și americanii au continuat să producă Evolution V-twin. Și atât. Deci nu, nu cu Zeist au început problemele. Pentru a încheia însă și a înțelege cât de determinat estw fondul de investiții în a pune picioru în prag la Harley, vezi website-ul lansat de acestia, freetheeagle.com