Sigur că am ghicit cu toții, este vorba despre R9, noua superbike de stradă Euro5+, după ce zelul green a exilat pe R1 în afara drumurilor publice (vorbim despre Europa, în SUA nu e așa green treaba). Noua YZF e, de asemenea, și prima Yamaha comercială cu aripioare aerodinamice, care reduc efectul de wheelie cu 7% în linie dreaptă și până la 10% în curbe. Multă electronică peste tot, “traction control, lift control, slide control, brake control, back-slip regulator and engine braking control”, am citat, Brembo Stylema și discuri de 320mm, o noua generație de furcă KYB pe 43mm, Y-TRAC (Yamaha – Telemetry Recording and Analysis Controller), adică un sistem de înregistrare a parametrilor ca să știi după ce cazi ce setări aveai din butoane, să le schimbi la respawn, manete reglabile, schimbător din aluminiu forjat! (oh, da, trebuie deja să menționeze asta toată lumea ca fiind un mare avantaj, de când i-a venit ideea lui BMW cu schimbătorul de plastic), TFT de 5″, CCU customizabil care te lasă să încarci hărți, Cruise control și Speed limiter, a treia generatie de Quick Shift System (QSS), și încă nu le-am enumerat pe toate, pentru ca deja am senzația glorioasă că de fapt vorbim despre ceva masina de spălat rufe sau cuptor cu microunde. Vom dezvolta mai, târziu și restul…