• Sun. Feb 16th, 2025

Aparent, Royal Enfield testeaza un Himalayan 650 cu dublu disc, monoșoc si furca USD

Am tot zis și vom repeta: producătorii tradiționali nu mai dau 2 bani pe clienți și speră s-o mai ducă bine încă 20 ani, idee bună dacă nu tii cont de viteza cu care concurența mai puțin titrată se adaptează. Pe de o parte avem coloșii industriei, dar care vând doar o fracție în comparație cu competitorii din Asia. Primii s-au oprit demult din a inova orice, ceilalți n-au inovat niciodată nimic, dar cand, de exemplu, BMW merge la Showa sau Marzocchi, “vreau și eu 50 000 furci premium cu 70% discount”, de obicei primește, doar că acum vine Bajaj, RE, CFMOTO, care vor 500 000 furci premium fiecare. Dotarile standard ale producătorilor tradiționali deja miros a caliceala extrema, pentru că nu-i mai lasa capitalismul real (ala în care au 2 miliarde de sclavi care produc o chestie cu 100 euro pe care ei o pot vinde ca mare brand cu 2000), având volume jenant de mici față de concurența “rea”, aia care abuzeaza uiguri, copii, foloseste centrale pe carbune, etc. Sau cum credeai ca a apărut isteria green? Motorola produce in China din anii 80. Da, cu poluare maximă, cu copii de 9 ani care topesc placi de baza pe cazan cu lemne pâna curge un strop de aur, fix așa. China sculpta cu acul ceasuri cu cuc înainte sa vina capitaliștii gen Sony, Honda, IBM. Nu vorbea nimeni despre poluare cand pe toate scria Made in China de prin 1990 incoace, și plăteai de 800 ori costul de productie. Și deodată, nu mai merge. Huawei își vede de treabă, BYD, CFMOTO, Lenovo (care după decenii de produs telefoane Motorola si laptopuri IBM, le-a dat stop si a cumpărat mărcile pe care oricum americanii nu mai știau să le producă) si încă 2-3000 firme sprijinite puternic de spionajul industrial și subvențiile partidului îți dau cu tifla. Dar sa revenim. La ce? La Royal Enfield cu monoșoc, dublu disc față si furcă USD REGLABILA. CINSTIT, cât credeai ca mai durează? 50 ani? Nu sunt fan Royal Enfield, am mers o singura data pe una si am avut o senzație neutră, și da, am văzut destule stupidități tehnice indiene, gen filmele de Bollywood unde al lor clona de James Bond face stoppie cu un 125 la 350 km/h doar sa sară pe un camion. Dar o sa observi că industria lor moto e mult mai ancorată in realitate. N-am timp sa caut zgărieturi sau scarițe rupte in pozele altora ca să-ti spun ca sunt proaste si nici chef sa fac ride test 8 minute pe o bretea sub un pod. Nu știu, nu judec. Doar ințeleg impactul economic. Nici eu, nici chinezul sau indianul nu dorim sa testam pe bune, pe o pista de downhill, să zic. Din ce observ însă de ceva 20 ani încoace, nici CEI MARI n-ar vrea…Așa că ne rezumăm la lungi șuete la lansări spectaculoase dar… fara riding, doar cafele, ne pozăm cu prietenii directori si scriem pe 4 rânduri despre cum ne cheamă pe fiecare.

By admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *