Facem doar o simpla trecere in revista a conexiunilor producatorilor europeni de motociclete cu Asia, pentru o intelegere mai buna a pietei.
Pierer Mobility
Pierer Mobility, firma lui Stefan Pierer, detine KTM, Husqvarna si Gas Gas, are o cota de participare de 25.1% la MV Agusta si se ocupa de distributia globala a acesteia. Firma indiana Bajaj, care produce modele KTM si Husqvarna in India, se spune ca detine 49,9% din Pierer Mobility AG. In China, Pierer Mobility are o colaborare solida cu CFMoto care deja produce cateva modele de KTM si o serie de motoare, pe care le foloseste si pe motociclete CFMoto. Incepand cu 2023, KTM se va ocupa de distributia CFMoto in aproape toata Europa. In plus, firma italiana Moto Morini va incepe sa foloseasca motoare CFMoto pentru mai multe din modelele sale viitoare, inclusiv motocicleta adventure X-Cape si roadsterul Seiemmezzo.
Qianjiang
Proprietar al marcii Benelli din 2005, Qianjiang produce de asemenea motociclete si sub marcile QJiang si QJ Motor plus inca o serie de modele vandute sub brandul Keeway . Actionarul majoritar Qianjiang este Geely group, care supervizeaza marcile Lotus, Smart, Volvo si London Electric Vehicle Company (producatorul versiunii electrice a celebrelor “black cabs”), dar si mai multe marci vandute doar pe piata din China. Qianjiang are deja un contract cu MV Agusta pentru producerea modelului Lucky Explorer 5.5 si dreptul de folosire a motoarelor MV in 4 cilindri pe modele proprii viitoare. Qianjiang a inceput si un joint (venture) cu Marzocchi pentru productie in China, si inca unul cu Zhejiang Jisheng Motor Vehicle Co., Ltd., si Harley Davidson pentru producerea modelelor Harley X350 si X500.
Zongshen
Zongshen, a cumparat dreptul de producere a motoarelor Norton twin de 650 cmc inainte ca acesta sa fie cumparat de firma TVS. Zongshen a redesenat motorul pentru a-l folosi la modelul adventure RX6 si lucreaza la o versiune de 850cmc pentru un viitor RX8.
De 20 de ani Zongshen colaboreaza cu Piaggio, prin Piaggio Zongshen Foshan, care produce diverse modele de Piaggio si Aprilia inclusiv modelul sport doar pentru China, Aprilia GPR250. De asemenea, produce si motociclete sub brandul Malaguti, inclusiv Drakon, cu motor Aprilia 250.
De curand, Zongshen lucreaza la o versiune renascuta de Aprilia Shiver,spionata la teste in China purtand o emblema Gilera! Motorul V-twin de 900 cmc va propulsa de asemenea si modelul Zongshen Cyclone RX6. Se zvoneste si ca Moto Morini va incepe sa foloseasca modele V-twin DOHC de 750cmc si 900cmc racite cu apa, care par fabricate tot de Zongshen, cu design Aprilia
BMW, se stie, lucreaza cu Loncin, care le produce motoare si componente, dar si scuterul C400 in intregime. BMW lucreaza si cu TVS, indienii ocupandu-se de fabricarea modelului G310.
Suzuki lucreaza cu Haojue , care le produce cateva modele in China, dar si cu Qingqi, sub numele Jinan Qingqi Suzuki, din 1994. Honda in China s-a dezvoltat prin Sundiro Honda Motorcycle, creata in 2001, in timp ce Yamaha a batut palma cu Jianshe, pentru a produce in China prin Chongqing Jianshe Yamaha Motor Co., Ltd..