• Tue. Oct 15th, 2024

Mai nou, chinezul inoveaza

Și o face fără kile de electronică și butoane. De fapt, am mai zis, prăbușirea producătorilor tradiționali (oh, da, toți am citit despre Volkswagen, dar realitatea din teren este mult mai dură in moto) a început cu mentalitățile de albi pe plantație care fac mega profit pe spinarea unor sclavi analfabeți (pentru ei) care trăiesc din aia 5 dolari pe zi pe care (cu mărinimie) îi primesc de la stăpân. Doar că în China mai e și Partidul. Ăla care, în Rusia, a desființat cu un click cea mai mare industrie auto din lume, cea germana, dependentă de gaz rusesc ieftin. Pentru cine n-a reparat o suspensie BMW Dynamic ESA de mii euro folosind un cric hidraulic de 50 euro din supermarket, e greu de înțeles de ce CF Moto tocmai livrează o mare lecție: suspensie variabila “cu șurub”. Fără a dezbate amanunte tehnice, chinezii au nimerit-o grav: tragi de o manetuța de pe ghidon și ți se modifică pe mai multe nivele garda la sol, folosind, în principiu, un sistem cremalieră. Poate vom dezvolta mai incolo. Da, vrem o solutie de 100 dolari în locul uneia de 3000 care face același lucru dar depinde de încă 392 componente tot fabricate în China (și nici măcar nu te-ai prins daca la 168 din ele te-au sabotat de fapt intenționat) . Punctul critic e foarte simplu: CEI MARI n-au mai inovat nimic, mizănd pe producție de masă scumpă (în retail) cu sclavi chinezi, indieni, pakistanezi, etc. Partidul însă a fost atent si a ciordit tot, fabricând mai ieftin. Cu o piață de 100 ori mai mare la dispoziție. Și aceeași sclavi, dar ai lor. Nu numai că-i împinge în faliment acum, dar, mai nou, au început sa inoveze doar ei. Ca să evite greșeala “stapânilor”. Probabil, nu mai e cale de întoarcere…”Stăpânii” știau si ei să faca orice cu 100 euro, dar nu puteau cere 3000. Au mai pus 2 becuri si 3 butoane, a iesit la 108 euro, dar acum se poate vinde cu 3000, așa cum soluția chinezească de 12 euro se va vinde cu 300 probabil, dar nu în 10 000 exemplare, ci în 3 milioane…

By admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *