E o lume a asistentei electronice. ABS, controlul tractiunii, demarajului, franei de motor, toate devin din ce in ce mai sofisticate, si se pare ca primele experimente mereu se fac pe motocicletele de teren, chiar daca, ulterior, le vom gasi implementate intai pe superbikes. Honda vine cu ceva nou: Jump Control.
Folosind o camera integrata cu senzorii suspensiei, franelor, tractiunii si tot asa, sistemul prevede denivelarile si calculeaza modul in care motocicleta le va depasi. In scenariul A, motocicleta va trece peste avand ambele roti pe sol, deci va stabili viteza optima de abordare, fie folosind frana, fie acceleratia. In scenariul B, daca utilizatorul decide sa sara dar sa aterizeze cu ambele roti pe sol in acelasi timp, motocicleta va actiona in aer ori acceleratia, care ridica botul, ori frana spate, care il coboara, stabilind unghiul de “zbor” pentru aterizarea propusa. Si, evident, scenariul C va permite aterizarea initial doar pe roata spate, ridicand botul si mai mult, pentru o saritura lunga, din zona utilizator avansat.
Sistemul, ilustrat pe CRF 450 Rally se spera ca va depasi “teama de saritura” a riderilor cu mai putin experienta, ajutandu-i sa evolueze, in timp ce, probabil, profesionisti vor continua sa prefere controlul manual.