Dupa mai multe variante cu piese uzuale de bicicleta, japonezii au decis sa imprumute din industria auto si sa construiasca o bicicleta greu de definit, poti sa o numesti cu cutie automata sau cu ambreiaj centrifugal. Totul s-a intamplat in 2004, cand Honda a decis ca vrea sa participe la Cupa Mondiala Mountain Bike. Asul din maneca a fost o “cutie de viteze” cu 7 trepte, intercalata intre pedalier si pinionul de atac. Probabil ca la ora aceea, Honda G-Cross RN-01 era deja cea mai avansata bicicleta din lume. Totul era asa de secret incat inginerii Honda luau, seara, dupa ziua competitionala, componentele inovative si le pastrau in camerele lor de hotel. Patentele in sine au fost publicate multi ani DUPA.
Mai simplu, vezi clipul celor de la Cycling About, despre care nu se stie cum a fost obtinut, atat timp cat Honda a avut grija sa distruga orice prototip implicat in proiect.