Într-un interviu cu Gazzetta dello Sport, Ducati CEO-ul Ducati, Claudio Domenicali, a comentat sistemul de, hai, să-i spunem pe nume, HANDICAP, introdus anul acesta în MotoGP. Bazat pe un sistem de 4 tiere, acesta penalizează echipele mai performante, ceea ce înseamnă ca italienii au aproape zero drepturi sa testeze și sa dezvolte motocicletele lor de curse, aflându-se pe treapta de sus, după prea multe reușite în detrimentul Honda si Yamaha, mai ales, care se află, vizibil, în declin de ceva timp. “Regulamentul nostru tehnic e unic în motorsport. În Formula1, Red Bull domina detașat, dar celorlalte echipe nu li se oferă avantaje. În schimb, în MotoGP, ceilalti primesc concesii, în timp ce noi suntem blocați”. Domenicali a explicat, simplu: “pe măsură ce restul primesc avantaje, noi concurăm pe pistă cu un rucsac în spate: ei mai adaugă 1kg, 2kg, 3kg, dar la un moment dat, ți se ia….suntem dispuși sa acceptăm doar până la un punct”. Dacă stai sa gândești foarte puțin, e același sistem cu care a fost tratat KTM în Paris-Dakar, și deja devine un alt mod prin care cei care chiar pot ceva sunt impinși mai încolo, doar pentru că Ton Cruise are de încasat o factură în timp ce se dă, bravo lui, fără cască prin Paris la o vârstă la care altii luau Oscar pentru roluri de compozitie. Plus TVA, desigur, să fim green, corecți și toleranți până la capat. Mai mergem la o cafeluța de 5 ore la o lansare de..mai nimic, dar uite, intra o reclamă de 13 euro, ce mai contează adevărul…