Nu vorbim despre cea mai veche motocicleta din lume, pentru ca exista modele cu aburi din 1860, iar Gottlieb Daimler construia deja in 1885 o varianta cu motor pe benzina. Dar motocicleta Hildebrand and Wolfmüller e prima care intra in productie de serie, in 1884, numarul exact de unitati fabricate nefind clar, undeva intre 800 si 2000.
Deci avem un motor de 1488cmc in 2 cilindri, 4 timpi, racit cu apa, care porneste doar prin impingere, iar frana e un sabot de lemn care preseaza pe roata rigida din spate. Cilindrii sunt in partea de jos, paraleli cu solul, iar aripa din spate e de fapt rezervor pentru lichidul de racire.
Doua benzi solide de cauciuc ajuta motorul pe ciclul de revenire, iar roata spate grea tine loc si de volanta. Unul din tuburile cadrului este si rezervor de ulei.
Motorul produce 2.5 C.P. la 240 rpm si propulseaza motocicleta cu o viteza astronomica in acele vremuri, de 50km/h! Cu frana de lemn mai greu…Dar, ca premiera in universul moto, foloseste anvelope pneumatice Dunlop . Casa de licitatii Bonhams a reusit sa obtina aproape 200 000 euro pe acest model cu serie cadru 619 si numar motor 69.